تکنولوژی23

تکنولوژی23

تکنولوژی23

تکنولوژی23

تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO

داشتم مقاله‌ای در مورد شرایط استخدام یک کارشناس درونمایه می‌خوندم که رسیدم به این که خبره تولید محتوا باید تفاوت بین On-Page SEO و Off-Page SEO را کامل بداند. پس داخل گوگل تیتر همین مقاله‌ای که الان در حال مطالعه‌اش هستید رو تایپ کردم، توی نتایج رسیده بیشتر محتوای انگلیسی با این عنوان رو دیدم، بنابراین محتوایی با همین اسم یعنی «تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO» تولید کردم.


استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان SEO به دو دسته دسته می‌شوند:


On-Page SEO

Off-Page SEO

هر دو On-Page و Off-Page برای کامیابی یک کمپین سئویی کارساز هستند. اگر این دو را دو سطل اصلی برای ارزیابی موتورهای جستجو در هنگام ارزیابی سایت در سنجش با سایتی دیگر در وب در نظر بگیریم، On-Page SEO که با اسم On-Site SEO هم شناخته می‌شود، تفاوت سئو on-page و off-page همانی است که سایت شما و یا صفحه‌ای از سایت شما چگونه است؟ ولی Off-Page SEO این است که سایت و یا صفحه سایت شما چقدر معتبر و محبوب است، به عبارت ساده یعنی اینکه رنک سایت شما نشان از فاکتورهای On-Page SEO سایت شما است این در حالی است که Off-Page SEO پرتو می‌دهد رتبه سایت شما در نتایج جستجو چیست.


سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمت‌های مختلف سایت که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تاثیر دارد. این تقسیم از سئو دست خود شما است و شما می‌توانید مهار کاملی بر آن داشته باشید و قسمت‌های از سایت را تغییر دهید.


کیفیت و تعداد لینک‌های هر سایت نشانه از تلاشی است که برای سئو خارجی آن شده است.

فاکتورهای اصلی On-Page SEO شامل Title Tagها یا همان برچسب عنوان‌ها، عنوان H1، ساختار URL، متن آلت تصاویر (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای داخلی (Internal Inking) است.


به طور کلی می‌توان گفت On-Page SEO، تضمینی است بر این که سایت شما هم بدست مشتریان و مخاطبان خفته شما خوانده می‌شود و هم بدست ربات‌های موتورهای جستجو.


با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را بازبینی کرده و بر پایه آن به سایت رتبه بدهند.


لینک بیشتر، رنک بالاتر

لینک بیشتر، رنک بالاتر

تمرکز اصلی Off-Page SEO بر افزایش اعتبار حوزه از طریق گرفتن بک‌لینک از دیگر سایت‌ها است. به عبارت دیگر اگر یک وان داشته باشید و یک اردک پلاستیکی تو آن (اردک سایت شما است)، در حالی که وان را پر آب (لینک) می‌کنید، اردک پلاستیکی نیز به سطح بالاتر می‌آید.


پس کیفیت و شمار لینک‌هایی که هر سایت دارد، نشانی از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.


برای این که لینک بیلدینگ خوبی اتمام دهید باید به فرآوری محتوای خوب و جذاب در مرحله نخست دقت کنید. با محتوای جذاب می‌توانید مخاطبانی را جذب کنید که مدام به محتوای شما لینک دهند.


در مرحله بعد، محتوای خویش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید الی خیلی آسان لینک‌سازی کرده باشید.


در حالی که همچنان عنوان می‌شود تعداد لینک مهم است ولی تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو معتقدند که کیفیت لینک در حال حاضر از تعداد لینک مهم‌تر است.


پس کیفیت و تعداد لینک‌هایی که هر سایت دارد، نشان از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد