تکنولوژی23

تکنولوژی23

تکنولوژی23

تکنولوژی23

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟

بازاریابی شبکه ای بحثی است که چند ساله حسابی همه جا درباره آن گفتگو می شود و بحث داغ محافل جوانانی است که می خواهند یک شبه پولدار شوند.

در این یادداشت کوشش بر آن است الی نگاهی به جوانب گوناگون بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ داشته باشیم.


با بازاریابی شبکه ای آشنا شویم

بازاریابی شبکه ای گرد از زیرمجموعه های زنجیره بازاریابی است که کانال فروش خود را بر شبکه های انسانی و اجتماعی استوار کرده است. در این شیوه، شما چندی از محصولات شرکت را خریداری کرده و در هر مکانی که می خواهید به فروش می رسانید و در ازای آن فایده خود را اخذ می کنید. ولی این فرجام مسیر نیست. به راستی در این شیوه، مصرف کننده نیز می تواند کالاهای کمپانی را بازاریابی کرده و در قبال آن سود گرفتن کند. البته این روش ساختار خاص خود را نیز دارد. در این ساختار، بازاریاب باید افرادی را به عنوان زیرشاخه خود معرفی کند و هر چه پایین این زیرمجموعه اغلب باشد و اغلب کار و جنبش کند، هوده بیشتری به شما می رسد.

این شیوه با ساختار هرمی ای که دارد شبکه ای از نیروهای انسانی را برپایی کرده که به چهره تصاعدی بر آن افزوده می شود. تبلیغات نیز در این تکنیک به صورت صورت به چهره و کلامی صورت می گیرد.


حال باید ببینیم چگونه میتوانیم در بازاریابی شبکه ای موفق باشیم؟

برای اینکه شما در بازاریابی شبکه ای کامیاب باشید، باید اصولی را رعایت کنید.


کیفیت کالا: محصولاتی که برای عرضه برگزیدن می کنید باید کیفیت فوقانی داشته باشند تا مشتری آنها را به دیگر محصولات ترجیح دهد. اگر کیفیت کالای شما ذیل باشد، دلیلی ندارد مشتری آن را از شما بخرد.

مهارت گفتگو و فروش: مهارت های فروش اکتسابی هستند. با کسب این چیرگی ها می توانید راهکارهایی افزایش فروش خویش پیدا کنید. باید توانایی گفتگو با مشتری را داشته باشید. باید فوت و فن گفتگو و رفتار با مشتری را بدانید.

مهارت تیم سازی و رهبری: همانطور که در بالا اشاره شد گرد از راه های کسب هوده در بازاریابی شبکه ای، پورسانتی است که به ازای پرکار بودن زیرمجموعه شما برایتان حاصل می شود. پس باید توانایی آن را داشته باشید که افراد زیادی را به مجموعه خویش اضافه و در آنها علت ایجاد کنید.

مهارت رهبرسازی: همان فرمولی که برای شما کسب سود می کند، برای زیرمجموعه شما نیز صادق است. پس باید توانایی این را داشته باشید که آنها را نیز به رهبرانی سخت کوش و با دلیل تبدیل کنید.

آیا بازاریابی شبکه ای همان کمپانی هرمی است؟

شرکت های هرمی آن بخش از شرکت هایی هستند که اعضا آنها پایبند هستند افرادی را به شرکت شناسایی کنند و در ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون دریافت می کنند. در واقع در این شرکت ها فرآورده ملموسی خرید و فروش نمی شود و سرمایه گذاری فرد به عنوان کمیسیون بین کسان بالاتر در این هرم تقسیم می شود. در این ساختار هر چه به راس هرم  نزدیک  می شوید، سود اکثریت اخذ می کنید. ولی اگر در سطوح پایین هرم باشید، هیچ گاه چنین سودی نخواهید داشت، البته اگر متضرر نشوید.

اما در بازاریابی شبکه اصل بر فروش محصول است و سپس می نا در ازای معرفی فرد جدید هوده دریافت کرد.


رویای ثروتمند شدن با بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای هم مثل دیگر کار و جنبش ها نیازمند کوشش و استادی پیوسته است و هیچ خاصیت به خصوصی در آن وجود ندارد که این دودمان را به شغلی خاص و درآمدزا تبدیل کند. به راستی مانند هر شغل دیگری شما نان تلاش خویش را می خورید.

بر بنیاد آمارهای منتشر شده فقط ده درصد فروشندگان کمپانی Amway از قدیمی ترین و بزرگترین کمپانی های بر پایه بازاریابی شبکه ای در امریکا و جهان در انگلستان کامیاب شده اند درامدی کسب کنند. این آمارها اگرچه حکم به عدم موفقیت قطعی کل بازاریاب ها نمی دهند اما اثر می دهند که نمی توان برای همه بازاریاب های کمپانی درآمدهای هنگفت ماهیانه را متصور بود. در کمپانی های بازاریابی گرچه سران شبکه و اعضای با پیشینه که شمار زیادی پایین گردآور دارند درآمدهای عالی دارند ولی درآمدهای فوق العاده با پیشه راحت برای برای کل اعضا به ویژه اعضایی که دیر به شبکه ادامه اند بخردانه به نظر نمی رسد.

برای دریافت مشاوره با شرکت آوش تک در ارتباط باشید.

بازاریابی شبکه ای از عقیده قانونی

فعالیت های هرمی در اکثر کشورهای عالم غیرقانونی تلقی می شود اما به واسطه تفاوت کمپانی های بازاریابی شبکه ای با هرمی این فعالیت در برخی کشورها قانونی است. ولی با این حال بازاریابی شبکه ای همواره محل انتقاد مراجع قانونی و اقتصادی بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد